vineri, 5 februarie 2010

Cand fotbalul a devenit business

De cativa ani incoace s-a tot spus ca fotbalul nu mai este fotbal, este business. Desi am crezut, in sinea mea, ca acest lucru este adevarat, parca nu am vrut sa cred ... pana astazi, cand am vazut primele doua stiri de pe site-ul meu favorit.

Dupa cum probabil stiti, cel putin unii dintre voi, site-ul meu favorit in materie de fotbal este goal.com, iar acesta are, astazi, primele doua stiri care pun fotbalul in legatura cu banii.

1. Drepturile de televizare ale meciurilor din Premier League se vand cu 1 miliard de lire sterline, aproape 1,3 miliarde de euro. Suma este exorbitanta, mai ales ca fostul contract era de ceva mai mult de jumatate din noua suma. Asta inseamna ca fiecare club, pe langa sponsori si banii spectatorilor, va miza pe un venit de 50 de milioane de lire sterline, 65 de milioane de euro, numai din drepturile de televiziune.

Fiecare echipa din Premier League va castiga jumatate din banii pe care ii castiga toate cele 18 echipe din Liga pe drepturile de televizare. Altfel spus, drepturile de televizare pentru Premier League sunt de zece ori mai scumpe decat cele pentru Liga I, ceea ce mi se pare corect, cam asta fiind diferenta, dupa parerea mea, intre cele doua campionate.

2. Seicul Ahmed bin Saed Al Maktoum, directorul Fly Emirates, a decis ca firma pe care o conduce sa devina sponsor principal la AC Milan. Fly Emirates va plati catre Milan 15 milioane de euro pe an, timp de patru ani, plus bonusuri consistente in functie de rezultatele echipei. Cele 15 milioane de euro afiliate anului in curs par a se duce catre Wolfsburg, in schimbul atacantului Edin Dzeko. Sigur, Milan pregateste pentru vara si aducerea lui Vidic, de la Manchester United, dar italienii ofera jucatori la schimb, inclusiv pe Huntelaar, pentru a finaliza transferul lui Vidic.

Ce mi se pare mai interesant este zvonul conform caruia Al Maktoum ar urma sa il inlocuiasca, in cele din urma, pe Silvio Berlusconi la conducerea Milanului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu