joi, 10 iunie 2010

Aventuri in Barcelona (prolog)

In perioada 30 aprilie – 7 mai echipa de soc s-a aflat in Barcelona pentru o noua expeditie. In acest episod voi povesti cum s-a ajuns la aceasta expeditie.

Varianta initiala era propusa pentru inceputul lunii aprilie si Sfintele Sarbatori de Pasti cu grup stabilit si cu destinatie finala o statiune de pe Costa Brava.

Ideea era sa mergem prin agentie ceea ce insemna costuri mai mici si diferite avantaje, dar si o oarecare imposibilitate de miscare in voie. In plus, aceasta varianta insemna ca trebuie sa facem naveta in fiecare zi aproximativ 50-60 de kilometri dus-intors catre Barcelona.

Varianta a picat in momentul in care am cazut de acord ca fiecare dintre noi mai are de pus la punct anumite detalii si termenul propus, inceputul lunii aprilie, nu ne permite sa finalizam proiectele in care eram implicati.

Cu toate acestea, ideea de a cunoaste Barcelona a ramas in plan. Astfel, dupa ce am remarcat ca firmele de profil mai organizeaza expeditii abia de la mijlocul lunii iunie, cand incepe practic sezonul estival, am decis ca putem sa ne incercam norocul pe cont propriu.

Am avut de rezolvat doua probleme primordiale, cazarea si transportul. Ideea de baza era ca expeditia sa aiba loc in jurul datei de 1 mai. Cu cazarea a fost relativ simplu. Am mizat din plin pe booking.com, un site de mare ajutor. Am selectat mai multe hoteluri de trei stele si, in final, am ramas la Silken Concordia, un hotel situate pe Avinguda Paral’lel, la doi pasi de zona centrala a orasului. Mai mult, hotelul este situat vizavi de o gura de metrou, lucru care avea sa devina decisiv.

Silken Concordia este un hotel cu preturi rezonabile, chiar bune vizavi de zona in care este situat si de preturile practicate de alte hoteluri. Totusi, daca aplicati pe Booking.com la acest hotel nu va recomand sa alegeti micul dejun in varianta bufet suedez, singura prezentata pe site. Ideea este ca micul dejun al lor in varianta bufet suedez inseamna 100 de euro in plus per camera dubla (daca vreti sa fie inclus in sejurul de sapte nopti) sau 14 euro per micul dejun de persoana.

La fata locului am constatat ca hotelul mai are doua variante pentru un mic dejun. Cea mai ieftina varianta, cea de 4,5 euro de persoana, este mai mult decat multumitoare, insa detalii despre aceasta poveste intr-un episod viitor.

La mijlocul lunii martie am rezervat doua camere la Silken Concordia prin intermediul Booking si am facut calcule pentru a vedea care este cea mai buna varianta de transport cu avionul.

Initial perioada dorita pentru sejur era 29 aprilie – 6 mai, de joi pana joi, insa cursele low-cost sau smart-flying pana la aeroportul principal din Barcelona erau doar luni, miercuri si vineri in timp ce biletele la Tarom erau extrem de scumpe.

Am incercat apoi varianta vineri – vineri respectiv 30 aprilie – 7 mai. Initial am cautat bilete la Blue Air, mai ales ca oferta era tentanta. Totusi, pretul din oferta nu includea rezervare loc, taxa pe bagajele de cala si alte cateva cheltuieli care ridicau foarte mult pretul.

Cu gandul la costurile pentru joi cu joi, am zis ca nu merita sa incerc Tarom, dar pana la urma am facut-o si acum pot sa ma felicit. Pentru cursele de vineri mai erau o multime de locuri disponibile astfel ca pretul transportului cu Tarom a fost unul mai ieftin decat ne-ar fi costat cu Blue Air.

Si de acum deja clasicul element de picanterie, rezervarea de bilete la meciul pe care FC Barcelona l-a jucat acasa cu Tenerife. Va dati seama ca acesta a fost gandul meu de baza, insa tata nu a fost de acord sa mergem la meci pe Nou Camp, gandindu-se ca oricum aveam sa facem turul arenei.

Totusi, chiar a doua zi dupa ce am avut discutia respectiva, m-a sunat si mi-a spus ca a vorbit cu unul dintre colegii sai care i-a spus ca daca tot ajunge la Barcelona trebuie sa simta si atmosfera de la un meci jucat pe Nou Camp. Acestea fiind spuse, am purces imediat la achiztionarea de patru bilete pentru meciul FC Barcelona – Tenerife, misiune care avea sa fie mai dificila decat ma asteptam.

Cei de la Barcelona au un excelent sistem on-line de vanzare a biletelor. Daca va cumparati bilete directe de pe site-ul lor, aveti sanse sa va trimita codul de bare direct pe mail, situatie in care nu va mai ramane decat sa printati codul de bare si sa mergeti direct la meci.

Alegerea de patru bilete la un meci al Barcelonei pe teren propriu este aproape imposibila. Cu aproape doua luni inainte de meciul cu Tenerife nu mai erau disponibile doua bilete unul langa altul, patru nici atat. Cu toate acestea, pot spune ca am avut noroc, la alte meciuri, mai importante, biletele erau deja acontate, chiar daca arena are aproape 100.000 de locuri.

Specificare … cu putine zile inainte de meci sunt sanse sa gasiti, totusi, mai multe bilete disponibile. O multime de oameni isi dau seama cu putin timp inainte de meci ca nu pot ajunge, anunta clubul prin email si biletele respective sunt repuse in vanzare la zece minute din momentul in care primul pseudo-proprietar a renuntat.

Din pacate, in momentul in care am decis ca trebuie sa fac tranzactia, site-ul clubului era indisponibil la capitolul vanzare de bilete si m-a trimis pe site-ul Servicaixa, o firma specializata in vanzarea de bilete pentru tot felul de evenimente din foarte multe domenii.

In mod normal, biletele cumparate prin site-ul Servicaixa pot fi ridicate de la orice tonomat din Barcelona, insa asta doar in cazul in care ele au fost cumparate cu ajutorul unui card emis de o banca aflata pe teritoriul Spaniei. Cum nu putea fi vorba de asa ceva in cazul nostru, am achizitionat biletele on-line si le-am ridicat direct de la stadion.

Preturile pentru bilete la un meci al formatiei FC Barcelona sunt scumpe spre foarte scumpe, chiar si cele de la peluze sau de la nivelul de sus sunt cel putin 30 de euro fiecare, adica mai mult de 120 de lei. Si daca te gandesti ca stadionul este aproape tot timpul plin, intelegi ce inseamna o afacere de succes in fotbal.

Jucatorii de milioane de euro fac spectacol pentru suporterii dispusi sa cheltuiasca mii de euro fiecare pentru abonamente si alte produse de marketing.

In cele din urma m-am oprit la patru bilete la Tribuna a doua, nivelul de langa stadion, undeva in dreptul liniei care delimiteaza careul de 16 metri. Erau cam cele mai grupate bilete pe care le-am gasit, erau jos (m-am gandit ca unii dintre noi vor avea probleme cu inaltimea), erau cam izolate (dar pe Nou Camp vezi bine de oriunde) si, cel mai important detaliu, erau in partea din spate a sectorului, ceea ce insemna ca vom fi acoperiti de sectorul de sus, in caz de ploaie.

Cu aceasta ocazie am descoperit ca un sector de tribuna pe Nou Camp are o scara de acces pe mijloc si cate zece locuri in fiecare parte. Locurile sunt numerotate precum casele, pare pe o parte si impare pe cealalta parte. Insa detalii vom afla in episoadele urmatoare.

Urmeaza: Aventuri in Barcelona I – Cristofor Columb si Acvariul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu